13e maand of eindejaarsuitkering voor uw personeel
De 13e maand of eindejaarsuitkering is een extra beloning voor uw werknemers. Lees over de verschillen en hoe het zit met belastingen.
De 13e maand of eindejaarsuitkering is een extra beloning voor uw werknemers. Lees over de verschillen en hoe het zit met belastingen.
Waar krijgt u mee te maken als u personeel gaat aannemen? Lees hier wat u moet regelen en welke regels er gelden op de arbeidsmarkt.
Heeft u extra personeel nodig om drukke tijden door te komen? Dat kan op meerdere manieren. Kijk wat het beste bij uw situatie past.
Voor sommige werknemers kunt u tegemoetkomingen of subsidies krijgen. Lees hoe u uw loonkosten verlaagt.
Met een goede administratie houdt u overzicht over uw onderneming. Dit is wettelijk verplicht. Ook komt u bij een goede urenadministratie in aanmerking voor fiscale voordelen. Lees 5 stappen voor het bijhouden van uw administratie.
Als zelfstandig ondernemer kunt u in aanmerking komen voor de zelfstandigenaftrek. Kijk of u recht heeft op deze subsidie en hoe u deze aanvraagt.
Werkt uw fiscale partner mee in uw onderneming? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor meewerkaftrek. U betaalt dan minder belasting over de winst.
Waar moet u aan denken als u een bedrijf start? Check de 10 belangrijkste stappen.
Wat houdt de aangifte vennootschapsbelasting (vpb) in, waarvoor draagt u deze af en hoe? Bekijk het hier.
Met de WKR kunt u bijvoorbeeld reiskosten onbelast vergoeden aan uw werknemers. Kijk hoe u de regeling gebruikt
Een bedrijf starten in het buitenland? Lees met welke stappen en regels u rekening moet houden.
Als u een onderneming erft, krijgt u met verschillende fiscale zaken te maken. Lees hier welke dat zijn.