Ondernemersklankbord

Boek tip: Wired to care door Dev Patnaik

Een zeer interessant boek met waardevolle en praktische inzichten. Het belang en de kracht van empathie, het in de schoenen stappen van de ander, van je klant daar draait het om in dit boek. Met boeiende cases rond bedrijven als IBM, Mercedes, Microsoft XBOX, Harley Davidson, de Amerikaanse auto-industrie, etc.

Wat is het kritieke verschil tussen Nike en elk ander schoenenbedrijf op de planeet? Waarom blijven sommige leidinggevenden van de luchtvaartmaatschappij volhouden dat vliegreizen geweldig is, terwijl we allemaal beter weten? Wat heeft ervoor gezorgd dat Zildjian, een familiebedrijf dat buiten Istanbul is opgericht, bijna 400 jaar gedijt?

In dit essentiële en verhelderende boek vertelt top bedrijfstrateeg Dev Patnaik het verhaal van hoe allerlei organisaties gedijen als ze gebruik maken van een kracht die ieder van ons al heeft: empathie, het vermogen om buiten onszelf te reiken en contact te maken met andere mensen.

Wanneer mensen binnen een bedrijf een gedeeld gevoel ontwikkelen van wat er in de wereld aan de hand is, zien ze nieuwe kansen sneller dan hun concurrenten. Ze hebben de moed om een ​​risico te nemen met iets nieuws. En ze hebben de zekerheid op hun niveau om vast te houden aan een idee dat niet meteen van de grond komt. Mensen zijn geprogammeerd om te zorgen en veel van ’s werelds beste organisaties zijn dat ook.

Wired to Care is een fascinerend verhaal over de kracht die mensen hebben om de wereld door elkaars ogen te zien, verteld met passie voor de mogelijkheden die voor ons liggen als leiders leren zich niet langer zorgen te maken over hun eigen problemen en zich zorgen beginnen te maken over de wereld om hen heen. Zoals Patnaik opmerkt, kan naast de aanzienlijke economische voordelen ook het vergroten van het inlevingsvermogen voor de mensen die u dient een persoonlijke impact hebben: het kan u misschien helpen om een ​​betere dag op het werk te hebben.