Ondernemersklankbord

Bridging the Change gap

Bridging the Change gap

We weten dat aandacht de eerste essentiële stap is op weg naar het beïnvloeden van anderen. We weten ook dat het niet mogelijk is om mensen te inspireren om te handelen of om verandering te creëren met aandacht alleen. Er is altijd een kloof tussen het verkrijgen van bewustzijn, het mogelijk maken van actie en het verkrijgen van grip. Je kunt aandacht kopen, maar je kunt geen vertrouwen kopen. Vertrouwen moet je verdienen. Vertrouwen kost tijd. Vertrouwen is de facilitator van verbinding en overtuiging. De tijd tussen aandacht en actie is wat ik de Change Gap noem. Om deze kloof te dichten, moeten we eerst vertrouwen opbouwen en vervolgens de meningen en overtuigingen versterken van de mensen die we proberen te bereiken.

We overbruggen deze kloof met verbinding en overtuiging. Dit is waarom bijvoorbeeld beoordelingen van hotels op websites zoals TripAdvisor een bedrijf kunnen maken of breken. Wanneer elk hotel een comfortabel bed en gratis Wi-Fi heeft, zijn potentiële gasten op zoek naar een andere manier om onderscheid te maken tussen aanbiedingen. En beoordelingen stellen hen in staat om dat te doen.

De overtuigingskracht geeft mensen de gelegenheid om te bevestigen of wat zij geloven waar is. Zaken als het verstrekken van meer en nauwkeurige informatie, producteigenschappen, afmetingen, foto’s, prijzen, demonstraties, beoordelingen of aanbevelingen helpen mensen om te beslissen of uw product of dienst voor hen is.

Er zijn veel voorbeelden uit de praktijk van bedrijven die met succes de Change Gap hebben overbrugd, en industrieën die zijn ontstaan door dit te doen. Denk aan de producten en diensten die we niet wisten dat we ze wilden, maar nu consumeren of regelmatig gebruiken. Flessen water, pooldiensten, cowork werkplekken, bean-to-bar chocolade, yogabroeken, nagelstudios, kokosolie en maaltijdboxen zijn slechts een paar voorbeelden. De mensen en bedrijven die zovelen van ons hebben overtuigd om deze producten en diensten te proberen, overbrugden de Change Gap door doelgerichte storytellers te zijn. Ook jij kunt dit doen.

Bron: Bernadette Jiwa, The right Story

Boektip: The right story
Mocht je meer willen weten dan is het nieuwe boek van Bernadette Jiwa ‘The right story’ dat zojuist verschenen is een aanrader.
Het succes of falen van onze ideeën en onze activiteiten hangt ervan af of we het juiste verhaal vertellen. We kunnen dit alleen doen door duidelijk te zijn over de verandering die we willen creëren. Dat is waar dit boek over gaat.
Als e-book verkrijgbaar bij amazon.nl