Ondernemersklankbord

Een geweldig of goed verhaal?

Elke ondernemer heeft zijn eigen ‘verkoop’ verhaal, maar hoe goed is jouw verhaal? En wat is het verschil tussen een goed en een geweldig verhaal? Het is ironisch en meestal waar dat het verhaal dat we het beste kennen, het verhaal is waarin we vaak het minste vertrouwen hebben.

We zijn bang om dingen te zeggen waar toch niemand naar luistert. Maar vaak is onze angst nog groter dat mensen de dingen die ze horen verwerpen. Dus spelen we op safe. Het is niet dat we geen betere verhalen kunnen vertellen. We zijn vaak gewoon bang dat ons verhaal niet goed genoeg is. Wat is het verschil tussen een goed verhaal en een geweldig verhaal?

Een goed verhaal vertelt.
Een geweldig verhaal verbindt

Een goed verhaal informeert.
Een geweldig verhaal beweegt mensen.

Een goed verhaal beschrijft gebeurtenissen.
Een geweldig verhaal geeft mensen het gevoel dat het voor hen is.

Een goed verhaal verandert hoe we denken.
Een geweldig verhaal verandert ons in hoe we ons voelen en wat we doen.

Als ondernemer heb je meestal een goed verhaal te vertellen.
Storytelling is meer dan ooit actueel om bedrijven en merken op een aansprekende en overtuigende manier te presenteren. Goede verhalen boeien en raken de emotionele mens. Vaak is jouw “verhaal” over hoe je tot je business idee gekomen bent, waarom het ertoe doet, wat je motiveerde, maar vooral wat het voor je klanten betekent een prima begin.
Jouw verhaal is alles wat je doet!
Hoe je het vertelt maakt het geweldig.