Ondernemersklankbord

Wat zijn de meest populaire manieren om met klanten te communiceren of ze te werven

Terwijl kleine bedrijven nog steeds de persoonlijke touche gebruiken tijdens hun verkoopproces, vertrouwen grotere ondernemingen meer op andere kanalen.
Ongeveer twee derde (65,5%) van de bedrijven gebruikt CRM-platforms en dat is daarmee hun topkanaal in het verkoop / relatieproces. Een sterke meerderheid (84,6%) van de kleine bedrijven gebruikt echter de meer één-op-één methode van de telefoon als hun voorkeurskanaal (versus 58,6% voor grotere ondernemingen). Kleine bedrijven zijn ook veel meer geneigd om potentiële klanten persoonlijk te bezoeken, in vergelijking met hun grotere zakelijke tegenhangers (78,6% versus 60,3%).
Chat wordt steeds populairder, 55,1% van de respondenten zegt dat ze chat gebruiken voor de verkoop, maar slechts 33,1% van de kleine bedrijven doet dat.

Over de gegevens: het CRM Benchmark Survey Report bestaat uit gegevens van een enquête onder 2.502 fulltime professionals van bedrijven over de hele wereld. De bedrijfsgroottes variëren, met 1.116 respondenten die werken bij kleine bedrijven (1-50 werknemers), 1.021 bij middelgrote bedrijven en 365 bij kleinere bedrijven.