Ondernemersklankbord

Werken aan de bekendheid van je onderneming

We weten het allemaal: onbekend maakt onbemind. En onbemind betekent vaak onverkocht. Als starter of MKB-er is het vaak lastig om goed en effectief te werken aan de bekendheid van je onderneming. Weinig ervaring, een klein of helemaal geen budget, beperkingen zijn er genoeg.

Gelukkig zijn er zijn tegenwoordig veel mogelijkheden om ook met een beperkt budget je doelgroep te benaderen met je boodschap. Je eigen media, zoals je website, maar ook de reviews van je klanten, de verpakking, ze dragen allemaal bij aan het bekend maken en houden van je business. Ook Shared media zoals de Facebook, Instagram, Pintertest pagina voor je bedrijf, Twitter en Linkedin bieden ieder uitstekende mogelijkheden om actief aan bekendheid te werken.

Het is goed om je ervan bewust te zijn dat mond-tot-mond reclame via reviews op sites en aanbevelingen op Social media evenals persoonlijk gerichte boodschappen door velen als de meest betrouwbare bronnen worden gezien. Dit biedt perspectief voor starters en MKB-ers die met bescheiden middelen bekendheid moeten opbouwen

Het PESO model is een handig hulpmiddel om gericht met communicatie om te gaan. In deze nieuwsbrief vind je meer informatie. Hopelijk biedt dit goede inspiratie om effectief te communiceren.